Tirdzniecības nosacījumi

  1. Pamata noteikumi
    1. Noteikumi un nosacījumi regulē attiecības starp pirkuma līguma pusēm, kas ir Pārdevējs (Skandor s.r.o., Husova 1250/71, 301 00 Plzeň, Čehija, ID 29100194) no vienas puses un Pircējs no otras puses.
    2. Pircējs ir patērētājs vai uzņēmums. Patērētājs ir jebkura persona, kas ārpus savas saimnieciskās darbības jomas vai ārpus patstāvīgas profesionālās darbības jomas slēdz līgumu ar pārdevēju vai citādi ar viņu sadarbojas. Uzņēmējs ir persona, kas patstāvīgi, uz sava rēķina un atbildību veic ienesīgu darbību ar tirdzniecību vai līdzīgiem līdzekļiem ar nolūku to darīt pastāvīgi, lai gūtu peļņu. Patērētāju aizsardzības nolūkos uzņēmējs cita starpā ir jebkura persona, kas slēdz līgumus saistībā ar savu uzņēmējdarbību, ražošanu vai līdzīgu darbību vai patstāvīgi veicot savu profesiju, vai jebkura persona, kas darbojas uzņēmēja vārdā vai uzdevumā.

  2. Līgums
    1. Līgums tiek noslēgts, akceptējot pircēja piedāvājumu noslēgt līgumu pārdevēja tīmekļa vietnē, kas notiek, nosūtot pasūtījumu attiecīgajā pārdevēja tīmekļa vietnē pēc tam, kad pircējs pirkuma grozā ir ievietojis preces, kas ir pirkuma līguma priekšmets.
    2. Pirms pasūtījuma nosūtīšanas pircējam ir tiesības mainīt nepieciešamo izpildi (preces grozā), transporta un apmaksas veidu, kā arī pārbaudīt visus pasūtījumā ievadītos datus. Pārdevējs nav atbildīgs par jebkādām kļūdām pasūtījumā, ko izraisījis pircējs vai kas radušās datu pārraides laikā. Pārdevējs apstiprinās līguma noslēgšanu pircējam uz pircēja norādīto e-pasta adresi.
    3. Nosūtot pasūtījumu, Pircējs apliecina, ka ir iepazinies ar šiem Noteikumiem un nosacījumiem, kas ir spēkā un ir spēkā pasūtījuma nosūtīšanas dienā un laikā, un ka viņš/viņa tiem piekrīt.
    4. Ar pirkuma līgumu pārdevējs apņemas nodot pircējam lietu, kas ir pirkuma priekšmets, bet pircējs apņemas pieņemt lietu un samaksāt pārdevējam pirkuma cenu. Īpašumtiesību nodošana notiek, kad pārdevējs nodod preci pirmajam pārvadātājam pārvadāšanai pie pircēja.
    5. Pienākumu nodot preci saskaņā ar iepriekšējo punktu Pārdevējs izpilda, piegādājot preci saskaņotajā daudzumā, kvalitātē un izpildījumā uz vietu, ko Pircējs norādījis kā piegādes adresi, un ļaujot Pircējam šajā vietā rīkoties ar preci.
    6. Bojājumu risks pāriet uz pircēju preces pieņemšanas brīdī. Preces bojājumi, kas radušies pēc tam, kad preces bojājuma risks ir pārgājis uz pircēju, neietekmē pircēja pienākumu samaksāt nolīgto pirkuma cenu, ja vien bojājumu nav izraisījis pārdevēja saistību neizpildes dēļ.

  3. Cenas
    1. Visas cenas ir līgumcenas. E-veikala cenas pārdevēja tīmekļa vietnē vienmēr ir aktuālas un derīgas.
    2. Cenas ir galīgās, ieskaitot likumā noteikto PVN summu un citus nodokļus un nodevas, kas patērētājam jāmaksā, lai iegādātos preces; piegādes un maksājumu cenas tiek norādītas kā atsevišķas pozīcijas pasūtījumā, kad tas tiek nosūtīts, un nav iekļautas e-veikalā norādīto preču cenās.
    3. Pircējs saņems izpildījumu par cenu, kas ir spēkā pasūtījuma brīdī. Šī cena tiks norādīta pasūtījumā un ziņojumā, kas apstiprina preču pasūtījuma saņemšanu.

  4. Atbildība par defektiem
    1. Lieta ir bojāta, ja tai nav saskaņoto īpašību. Pircēja tiesības no nekvalitatīvas izpildes ir balstītas uz trūkumu, kas ir lietai, kad kaitējuma risks pāriet uz pircēju, pat ja tas parādās vēlāk. Pircēja tiesības rodas arī tad, ja vēlāk radies defekts, ko pārdevējs ir izraisījis, pārkāpjot savu pienākumu.
    2. Pircējs pārbauda preces pēc iespējas ātrāk pēc tam, kad ir pagājis preču bojājuma risks, un pārliecinās par piegādāto preču īpašībām un daudzumu.
    3. Ja viena no līguma pusēm nepilda saistības pārņemt īpašumā priekšmetu, otrai pusei ir tiesības pārdot priekšmetu pēc tam, kad pusei, kas nepilda saistības, ir dots saprātīgs papildu termiņš, lai pārņemtu īpašumu, par to paziņojot pusei, kas nepilda saistības. Tas attiecas arī uz gadījumiem, kad puse kavē maksājumu, kas ir atkarīgs no preces nodošanas.
    4. Pārdevējs ir atbildīgs pircējam par to, ka prece ir bez defektiem tās saņemšanas brīdī, jo īpaši brīdī, kad pircējs pārņēma preci savā īpašumā,
      1. precēm ir īpašības, par kurām puses ir vienojušās, un, ja vienošanās nav panākta, tādas īpašības, kuras pārdevējs vai ražotājs ir aprakstījis vai pircējs ir paredzējis, ņemot vērā preču īpašības,
      2. prece ir piemērota nolūkam, kuram, kā norāda pārdevējs, tā tiek izmantota vai kuram šāda veida prece parasti tiek izmantota,
      3. ir lieta atbilstošā daudzumā, mēra vai svarā, un
      4. jautājums atbilst tiesību aktu prasībām.
    5. Ja defekts parādās sešu mēnešu laikā pēc saņemšanas, prece tiek uzskatīta par defektīvu saņemšanas brīdī.
    6. Pircējam ir tiesības divdesmit četru mēnešu laikā no preces saņemšanas brīža izmantot pretenzijas tiesības par defektiem, kas radušies patēriņa precēm, bet tas nav piemērojams:
      1. par preci, kas pārdota par zemāku cenu, - defekts, par kuru tika panākta vienošanās par zemāku cenu,
      2. nolietojums, ko izraisa normāla lietošana,
      3. lietota priekšmeta gadījumā - defekts, kas atbilst lietošanas vai nolietojuma pakāpei, kāda bija priekšmetam, kad pircējs to pārņēma īpašumā; vai
      4. uz citām lietām, ja to prasa lietas raksturs.
    7. Tiesības uz defektiem nepieder pircējam, ja pircējs pirms lietas pārņemšanas zināja, ka lietai ir defekts, vai ja pircējs pats radīja defektu.
    8. Ja precei ir defekts, kas pārdevējam ir jākompensē, un ja prece tiek pārdota par zemāku cenu vai ja tā ir lietota prece, pircējam ir tiesības uz saprātīgu atlaidi, nevis tiesības mainīt preci.
    9. Ja kļūdaina izpilde ir būtisks līguma pārkāpums, pircējam ir tiesības:
      1. novērst defektu, piegādājot jaunu preci bez defektiem vai piegādājot trūkstošo preci, ja vien tas nav nepamatoti, ņemot vērā defekta raksturu, bet, ja defekts attiecas tikai uz preces daļu, pircējs var pieprasīt tikai šīs daļas nomaiņu; ja tas nav iespējams, viņš var atkāpties no līguma. Tomēr, ja tas ir nesamērīgi, ņemot vērā defekta raksturu, jo īpaši, ja defektu var novērst bez nepamatotas kavēšanās, pircējam ir tiesības uz defekta bezmaksas novēršanu,
      2. novērst defektu, labojot preci,
      3. saprātīgu atlaidi pirkuma cenai, vai
      4. atteikties no līguma.
    10. Ja defekts ir nenozīmīgs līguma pārkāpums, pircējam ir tiesības uz defekta novēršanu vai saprātīgu atlaidi no pirkuma cenas.
    11. Kamēr pircējs neizmanto tiesības uz pirkuma cenas atlaidi vai neatsakās no līguma, pārdevējs var piegādāt trūkstošo preci vai novērst juridisko defektu. Pārdevējs pēc savas izvēles var novērst citus defektus, labojot preci vai piegādājot jaunu preci. Ja tiek piegādāta jauna prece, pircējam oriģinālā prece ir jānosūta atpakaļ pārdevējam uz pārdevēja rēķina.
    12. Ja pircējs nav paziņojis par defektu bez nepamatotas kavēšanās pēc tam, kad viņš to būtu varējis atklāt ar savlaicīgu pārbaudi un pietiekamu rūpību, tiesa nepiešķir viņam tiesības uz defektīvo izpildi. Slēpta defekta gadījumā tas pats attiecas arī uz gadījumu, ja par defektu nav paziņots bez nepamatotas kavēšanās pēc tam, kad pircējs to būtu varējis atklāt ar pienācīgu rūpību, bet ne vēlāk kā divu gadu laikā pēc preču piegādes.
    13. Pircējs iesniedz pretenziju par piegādātajām precēm pa tālruni, e-pastu vai saraksti, izmantojot Pārdevēja tīmekļa vietnē norādīto kontaktinformāciju; pēc tam Pircējs tiek informēts par pretenzijas izskatīšanas kārtību. Pārdevējs apņemas bez nepamatotas kavēšanās atrisināt visas sūdzības un informēt Pircēju par sūdzības izskatīšanas gaitu.

  5. Garantijas nosacījumi
    1. Garantējot kvalitāti, pārdevējs apņemas, ka prece būs derīga savam parastajam mērķim vai saglabās savas parastās īpašības noteiktu laiku. Šāda ietekme ietver garantijas termiņa vai preces derīguma termiņa norādi uz iepakojuma vai reklāmā. Garantiju var piešķirt arī atsevišķai preces daļai.
    2. Garantijas termiņš sākas no preces piegādes pircējam; ja prece ir nosūtīta saskaņā ar līgumu, tas sākas no preces piegādes galamērķī. Pircējam nav tiesību uz garantiju, ja defekts radies ārēja notikuma rezultātā pēc tam, kad preces bojājuma risks ir pārgājis uz pircēju.
    3. Pārdevēja kvalitātes garantija tiek sniegta uz 24 mēnešiem, ja vien nav norādīts citādi.

  6. Atteikšanās no līguma
    1. Patērētājam ir tiesības atteikties no līguma piecpadsmit dienu laikā. Pirmajā teikumā minētais termiņš sākas no preču saņemšanas dienas. Atteikumu var izdarīt pa tālruni vai sarakstoties, izmantojot Pārdevēja tīmekļa vietnē norādīto kontaktinformāciju.
    2. Patērētājs nevar atkāpties no līguma par tādu preču piegādi, kas ir pielāgotas patērētāja vēlmēm vai viņa personai, par ātrbojīgu preču piegādi vai par tādu preču piegādi, kas pēc piegādes ir neatgriezeniski sajauktas ar citām precēm.
    3. Ja patērētājs atkāpjas no līguma, patērētājs bez nepamatotas kavēšanās, vēlākais četrpadsmit dienu laikā pēc atteikšanās no līguma, uz pircēja rēķina piegādā vai liek piegādāt pārdevējam no pārdevēja saņemtās preces.
    4. Patērētājs atdod preces pilnā komplektācijā, ar pilnu dokumentāciju, nesabojātas, tīras, vēlams, ieskaitot oriģinālo iepakojumu, tādā stāvoklī un tādā vērtībā, kādā preces tika saņemtas.
    5. Patērētājs ir atbildīgs pārdevējam par jebkādu preču vērtības samazināšanos, kas radusies, rīkojoties ar precēm citādi, nekā tas ir nepieciešams, ņemot vērā to raksturu un īpašības.
    6. Ja patērētājs atkāpjas no līguma, pārdevējs bez nepamatotas kavēšanās un ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc atteikuma atmaksā patērētājam visus no patērētāja saskaņā ar līgumu saņemtos naudas līdzekļus. Pārdevējam nav pienākuma atmaksāt saņemtos naudas līdzekļus, pirms patērētājs ir nodevis pārdevējam preces, kas ir līguma priekšmets.
    7. Pircējs nevar atkāpties no līguma vai pieprasīt jaunas preces piegādi, ja viņš nevar atgriezt preci tādā pašā stāvoklī, kādā to saņēma. Tas nav piemērojams,
      1. ja ir notikušas izmaiņas stāvoklī pārbaudes rezultātā, lai noteiktu preces defektu,
      2. ja pircējs preci lietoja pirms defekta atklāšanas,
      3. ja pircējs ar savu darbību vai bezdarbību nav radījis neiespējamību atgriezt preci nemainītā stāvoklī, vai
      4. ja pircējs ir pārdevis lietu pirms defekta atklāšanas, ja viņš to ir patērējis vai ja viņš ir izmainījis lietu tās parastās lietošanas laikā; ja tas ir noticis tikai daļēji, pircējs atdod pārdevējam to, ko vēl var atdot, un atlīdzina pārdevējam, ciktāl viņš ir guvis labumu no lietas lietošanas.

  7. Personas datu aizsardzība
    1. Pārdevējs kā pārzinis apstrādā pircēju, reģistrēto lietotāju un komerciālo paziņojumu abonēto lietotāju ("personas datu subjekti") personas datus; personas dati tiek apstrādāti tikai tādā apjomā, kādā tos tieši sniedz personas datu subjekti, no trešajām personām iegūtie personas dati netiek apstrādāti.
    2. Pārdevējs paziņo, ka uzskata visus personas datus par konfidenciāliem. Personas dati nekad netiks izpausti vai sniegti trešajām personām, izņemot turpmāk norādītos gadījumus saskaņā ar šādu datu apstrādes nolūku.
    3. Pārdevējs apliecina, ka visi personas dati tiek apstrādāti tādā veidā, kas nodrošina atbilstošu personas datu drošību, tostarp to aizsardzību ar tehniskiem un organizatoriskiem pasākumiem pret neatļautu vai nelikumīgu apstrādi un pret nejaušu nozaudēšanu, iznīcināšanu vai bojāšanu.
    4. Personas datu apstrādes mērķis un juridiskais pamats ir pirkuma līguma noslēgšana un izpilde par pasūtīto preču piegādi starp pārdevēju un pircēju, kā arī pārdevēja juridisko pienākumu izpilde (piemēram, nodokļu dokumentu ar pircēju personas datiem arhivēšana vismaz 10 gadus). Ja personas dati netiek sniegti, pirkuma līgumu par pasūtīto preču piegādi pēc būtības nevar noslēgt. Ar reģistrēta lietotāja kontu vai ar lietotāja komerciālo paziņojumu abonēšanu saistīto personas datu apstrādes juridiskais pamats ir attiecīgā lietotāja brīvprātīga piekrišana, kuru var jebkurā laikā atsaukt.
    5. Personas dati tiek apstrādāti tādā apjomā, kas nepieciešams, lai izpildītu to apstrādes mērķi, un tikai tik ilgi, cik tas ir absolūti nepieciešams (ja tiek izpildīts pirkuma līgums, kas izriet no preču pasūtījuma, pircēja personas dati tiek apstrādāti ne ilgāk kā līdz preču garantijas defektiem izvirzītās pretenzijas termiņa beigām; tas neizslēdz turpmāku personas datu apstrādi uz cita juridiska pamata, piemēram, lai izpildītu juridisko pienākumu arhivēt nodokļu dokumentus ar personas datiem vismaz 10 gadu laikā). Personas dati, kas tiek apstrādāti, pamatojoties uz reģistrēta lietotāja vai komerciālo paziņojumu abonenta piekrišanu, tiek apstrādāti ne ilgāk kā 5 gadus vai līdz brīdim, kad reģistrētais lietotājs atsauc piekrišanu.
    6. Pēc iepriekšējā punkta izpratnē nepieciešamā termiņa beigām apstrādātos personas datus Pārdevējs dzēš ne vēlāk kā 30 dienu laikā; tas pats attiecas uz gadījumiem, kad tiek atsaukta piekrišana personas datu apstrādei gadījumos, kad personas datu apstrādes juridiskais pamats ir sniegtā piekrišana.
    7. Ja datu subjekts sniedz trešās personas personas datus pārdevējam, datu subjektam ir pienākums par to informēt attiecīgo trešo personu un nodrošināt trešās personas piekrišanu šiem noteikumiem un nosacījumiem.
    8. Automātiski var tikt apstrādāti tādi personas dati un informācija kā Pārdevēja tīmekļa vietnes apmeklētāja IP adrese, piekļuves datums un laiks, informācija par izmantoto interneta pārlūkprogrammu vai pārlūkprogrammas valodas iestatījumu un atsevišķas apskatītās tīmekļa lapas. Visa šī informācija ir anonimizēta, un to nevar attiecināt uz konkrētu personu. Pārdevējs var arī automātiski apstrādāt tā sauktās sīkdatnes, lai atvieglotu informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanu saskaņā ar Direktīvas 95/46/EK noteikumiem par sīkdatņu vai līdzīgu rīku nolūkiem. Lietotājiem ir iespēja atteikties no sīkdatņu vai līdzīgu rīku saglabāšanas savās gala ierīcēs, piemēram, aktivizējot anonīmās pārlūkošanas funkciju savā pārlūkprogrammā.
    9. Pārdevējs automātiski nepieņem individuālus lēmumus VDAR 22. panta izpratnē.
    10. Apstrādātie personas dati tiek nodoti trešām personām tikai tajos gadījumos un tādā apjomā, kas nepieciešams, lai izpildītu to apstrādes mērķi. Tas jo īpaši attiecas uz personas datu nodošanu pārvadātājiem, kas nodrošina preču transportēšanu no pārdevēja līdz pircējam vai preču atpakaļnosūtīšanu pretējā virzienā, personas datu nodošanu pakalpojumiem, kas veic un apkopo tiešsaistes veikalu lietotāju vērtējumus (piemēram, Heureka u. c.), un personas datu nodošanu maksājumu pakalpojumu sniedzējiem.
    11. Maksājumu ar kredītkarti gadījumā Pārdevēja rīcībā nav informācijas par Pircēja izmantoto kredītkarti; šī informācija ir tikai drošās maksājumu vārtejas un attiecīgās bankas iestādes rīcībā.
    12. Personas datu subjektam ir tiesības jebkurā laikā atsaukt savu piekrišanu personas datu apstrādei, tiesības labot vai papildināt savus personas datus, tiesības pieprasīt to apstrādes ierobežošanu, tiesības iebilst pret personas datu apstrādi vai iesniegt sūdzību par personas datu apstrādi, tiesības piekļūt saviem personas datiem un saņemt informāciju par savu personas datu apstrādes apjomu vai veidu, tiesības pieprasīt savu personas datu nosūtīšanu, tiesības saņemt informāciju par savu personas datu drošības pārkāpumu un tiesības uz savu personas datu dzēšanu. Visas šīs tiesības var izmantot, sazinoties ar Pārdevēju elektroniski vai papīra formātā, izmantojot Pārdevēja tīmekļa vietnē norādīto kontaktinformāciju; Pārdevējs datu subjekta pieprasījumu apstrādā bez nepamatotas kavēšanās, bet vienmēr 30 dienu laikā pēc tā saņemšanas. Datu subjektam ir arī tiesības iesniegt sūdzību Personas datu aizsardzības birojam.

  8. Ārpustiesas strīdu izšķiršana
    1. Ja starp pārdevēju un pircēju - patērētāju rodas patērētāju strīds no pirkuma līguma vai pakalpojumu sniegšanas līguma, kuru nevar atrisināt savstarpējas vienošanās ceļā, patērētājs var iesniegt priekšlikumu par šāda strīda ārpustiesas izšķiršanu norādītajā iestādē patērētāju strīdu ārpustiesas izšķiršanai: Patērētāju strīdu risināšanas komisija, Brīvības iela 55, Rīga, LV-1010, e-pasta adrese pasts@ptac.gov.lv, tīmekļa vietne https://www.ptac.gov.lv/lv/pateretaju-stridu-risinasanas-komisija. Patērētāji var izmantot arī Eiropas Komisijas izveidoto tiešsaistes strīdu izšķiršanas platformu, kas atrodas ec.europa.eu/consumers/odr/.

Šie noteikumi un nosacījumi ir spēkā un ir spēkā no 25.5.2018.